tirsdag 22. desember 2009

Spiselige julegaver og julebakst

Jeg kjøpte KK sitt juleblad for en god stund siden, og der var det masse gode tips til spiselige julegaver og julebakst. Jeg fant alle oppskriftene som er med i dette innlegget der. Anbefales på det varmeste!
(Og jeg har ikke engang fått testet alle strikke- og hekleoppskriftene...).

Jeg lagde tre batcher med jordbærbalsamico (i prinsippet jorbærsaus med en dash balsamico), to som julegaver til noen i familien og en til oss selv. Jeg lagde også deilig hjemmelagd sjokolade med hasselnøtter i, en blandig av lys og mørk sjokolade. Det ble julegave til en i familien.



I tillegg ble det to sorter julebakst ( vi skal til foreldrene mine i jula i år, så mamma har bakt en hel del fra før av). Jeg prøvde meg på vaniljekaker (med mandler og mørk sjokolade) og brune pinner.
Begge delere ble kjempegode, så nå får jeg håpe det er litt igjen som vi kan ta med til foreldrene mine :-)



4 kommentarer:

Hobbysjel sa...

Så flink du er... :-)

ingvild sa...

Godt nyttår :D
ps: fant uglevottene du strikket i april, har du oversatt oppskriften til norsk?
myr

ASK sa...

Hei Myrsnipa, og godt nyttår til deg også!
Jeg har den norske oversettelsen, kan godt sende den på e-post til deg hvis du har en e-post adresse :-)

ASK

ingvild sa...

Kjempefint! tusen takk!
(du finner epostadressen min på bloggen min ;D