lørdag 20. februar 2010

Strikketøy under arbeid...

Da har jeg blitt en liten OL-strikker jeg, også. Jeg pleier ikke å følge med så mye med vintersport lenger, men har fått med meg alle gullmedaljene til Norge så langt. Da er greit å ha et relativt enkelt strikketøy for hånden :-)


Dette ser kanskje litt merkelig ut, men det skal være halvparten av en strikkejakke til min kommende nevø. Han kommer i slutten av april!
Det er en fin oppskrift som jeg fant hos Drops Design: en vinkelstrikket jakke i Fabel og en fin strikkebukse i Drops Alpakka. Hver halvpart av jakken skal da brettes i to slik at de danner hver sin halvdel av jakken.
Den syes så sammen midt bak på ryggen og under armene og ned langs siden. Genialt spør du meg!

3 kommentarer:

Moan sa...

Denne har jeg på min liste! Skal strikke den til et vennepar som fikk en nydelig datter i januar.
Den er bare nydelig!

Ha en fortreffelig helg!

Hanne sa...

Det der blir nok en lekker genser. Ønsker deg ei god helg :)

Ugla sa...

Skal strikke til noen kommende bebiser jeg også, tror nok jeg må vurdere denne.