fredag 14. januar 2011

Wollmeise votter under arbeid...

Det var vært stille en stund her på bloggen min, men jeg strikker og hekler fortsatt!

Jeg har prioritert heksagon lappeteppet mitt, som har ligget på is i mange måneder nå. Jeg skal ha ca. 16 lapper i lengden og ca. 9 lapper i bredden (da blir det 170 cm langt og 100 cm bredt). Nå har jeg kommet litt over halvveis med hele teppet, så jeg håper det blir ferdig før vintersessongen er helt over :-)

Jeg har også rekket opp og strikket på nytt den første av mine Wollmeise votter. Brukte for tykke pinner etter vrangborden, så jeg måtte gå ned til 2.25 (iiik! det er som å strikke med tannpirkere!). Nå er den første votten endelig helt ferdig, og jeg starter snart på nummer to. Mønsteret er Knotty Gloves som jeg fant på Ravelry og de skal da matche skjerfet som jeg er ferdig med for lengst. Garnet er Wollmeise 80/20 Twin i fargen Pfefferminz Prinz - en nydelig farge i sjøgrønn og turkis :-)



6 kommentarer:

Epletreet sa...

Nydelig hanske i nydelig farge, den venter nok på sin make:)

Linda sa...

Kjempe fine.

Moan sa...

Så flott en ble! Håper den snart får følge.. :-)

minon sa...

Wow! For en flott hanske! Lekker farge!

safransax sa...

Flotte hansker ;) Jeg strikket to par før jul og det var egentlig grei strikk. Lykke til med hanske nr 2.

Ugla sa...

SÅ utrolig lekker!