mandag 19. september 2011

Høstens store strikkeprosjekt!

Da er jeg godt i gang med høstens store strikkeprosjekt!

Min kjære mann har lenge ønsket seg en strikkejakke, og etter at jeg kjøpte heftet Norske klassikere fra Sandnes Garn så valgte han til slutt Valdres koften som står der.
En flott valg synes jeg, klassisk v-hals jakke med forholdsvis enkelt mønster i koksgrått og naturhvit.
Jeg startet forrige søndag og brukte akkurat en uke på den første armen (kjapt til å være meg i hvert fall!). Arm nummer to er på pinnene allerede!

Her er bilder av jakken (hentet fra www.sandnesgarn.no):


Og her er noen bilder av den første arma:

3 kommentarer:

Linda sa...

Godt valg. Denne er kjempe fin. Eg har sjølv ei slik strikkejakke, men uten v hals. Eg har også strikka den gensaren med broderiet i halsen, men den er ikkje ferdig endå...kortid den vert det er ikkje godt å vete.

lena sa...

Det blir jo utrolig fint mønster. Så flink du er.)

Fru Keilegavlen sa...

Kjempeflott jakke med flott mønster!