fredag 14. februar 2014

278 yards of Heaven...

Jeg var med på Hemmelig Venn på hobbyforumet Uformelt i høst en gang, og da viste det seg at min Hemmelige Venn var min gode venninne Hobbyugla :-)
Jeg fikk tre nøster med naturhvitt Alpaca Silk garn fra DROPS og link til en oppskrift på Ravelry som heter: 198 yards of Heaven.

Dette har blitt liggende litt, men nå fikk jeg endelig strikket ferdig min versjon av sjalet. Jeg fulgte oppskriften stort sett, bortsett fra at jeg la til en ekstra rapport før selve lace-kanten slik at mitt sjal ble litt større. Det gikk da med 278 yards med garn derav navnet i overskriften!
Etter blokking så ble det et mellomstort sjal som er kjempemykt og kløfritt (i hvert fall på meg) som jeg nok skal få brukt mye. Enten på min til tider kalde arbeidsplass eller for å slenge over finkjole eller bunad :-)



Ingen kommentarer: