tirsdag 20. april 2010

Vårlig heklelue

Jeg fikk lyst til å hekle noe igjen etter mye strikking i hele vinter. Valget mitt falt til slutt på en heklet damelue og oppskriften er fra boka Trendy hekling. Det er en damelue som er heklet med bølgemønster/hullmønster og en kant nederst med krepsemasker. Jeg satte i gang med Bomull Sport garn i lys beige hovedfarge og brun kontrastfarge. Jeg måtte rekke opp flere ganger for å få til korrekt antall masker etter alle økningene i starten.

Det skulle likevel vise seg at lua ble altfor stor til meg, men da var jeg nesten helt ferdig og orket ikke å rekke opp igjen... Jeg håper at jeg kan få krympet den litt i vaskemaskinen så den kanskje passer til mamma. Vi får se :-)

Jeg har også startet på en ny og mindre lue til meg selv - det kommer bilder av denne også når den blir helt ferdig!

Her er bilder av den vårlige, men litt store heklelua:

1 kommentar:

Ugla sa...

Den var kjempesøt :-)