mandag 3. mai 2010

Wollmeise under arbeid...

Jeg var så heldig å få ett fantastisk Wollmeise-hespe i bursdagsgave fra Hobbyugla litt på forskudd!
Det er i 100% Merinoull Superwash i fargen Pfefferminz Prinz. Det er helt mine farger i turkis, aqua og sjøgrønn :-)
Jeg lurte lenge på hva jeg skulle bruke det til helt til jeg kom over disse flotte fingervantene på Ravelry.com (oppskriften kan lastes ned gratis derfra): Knotty Gloves (by Julia Mueller).


Omsider så fant jeg også et skjerf som hadde matchende flettemønster på Garnstudio.com: Skjerf med fletter.
Så nå er jeg godt i gang med skjerfet, har kommet 50 cm noe som tilsvarer en tredjedel av hele skjerfet.
Her er bilder av herligheten (synd at fargene ikke kom til sin rett når jeg tok bilder - de er enda skarpere og friskere i virkeligheten...):

3 kommentarer:

Moan sa...

Heldige deg! Deilig farge! :-)

Ugla sa...

Flott skjerf. Men du har rett i at fargene blir litt blasse på bildet. Gleder meg til søndag når jeg får se det :-)

Fru Keilegavlen sa...

Heldig du er!! Woolmeise har eg alltid hatt lyst til å prøve. Flotte ting du har laga i nydeleg farge.