tirsdag 2. november 2010

Julegave: strikka sokker

Da har jeg fått ferdig nok en julegave. Prøver å holde tempoet oppe, slik at jeg slipper å lage noe særlig i desember måned. Da skal julefreden senke seg og jeg skal nyte førjulstida :-)

Jeg har strikket sokker til en av nevøene mine, de er i størrelse 3 år og til en som bruker størrelse 27 i sko.
Har brukt garnet Robust fra Drops design som er et skikkelig raggegarn, og jeg har valgt spreke guttefarger!
Fulgte faktisk oppskriften som stod bak på garnlappen, men sørget for at lengden på sokkene stemte med størrelse 27 i sko (fant en fin tabell på nettet med oversettelse mellom skostørrelse og antall centimeter) :-)


Dette er det første paret av i alt 4 par da jeg har mange nevøer!

1 kommentar:

Moan sa...

Hjemmestrikkede sokker er en slager!
Spreke farger er ikke å forakte, heller :-)